If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
И преди сме го говорили това с тебе.
Шайбата на КВ, освен олекотена , е и с намален диаметър.
Това значи по-ниска предавка към хидравличната помпа, алтернатора и климатика.
Имаше тема в алфаоунъра с дино тестове, преди и след шайбата.
Много добре помня 6-8 коня във всички обороти бонус.
Ще потърся когато имам време.
Мда, хем си имаш 2 коня в повече, хем си правиш фитнес докато шофираш, потиш се повечко и така намаляваш общото тегло, та колата литва.
На това аз му викам андрешковщини.
Като искаш бърза кола с която да се дуеш по светофарите, бъркаш по-надълбоко в джоба и цакаш.
Есо правилно казва че този метод не прави двигателя по мощен Верно имаш повече коне на гумите но за сметка на нещо По тази логика и по малки гуми = коне Верно е но не мисля че това е идеята
Олекотеният автомобил ще ускорява по-бързо при ниски скорости, защото притежава по-малък общ инерционен момент.
Когато скоростта нарастне дотолкова, че преобладаващото количество енергия да отива за преодоляване на въздушното съпротивление, между олекотения и неолекотения няма да има никаква разлика.
Един тир е по-мощен от една лека кола, но колата ускорява по-бързо, защото съотношението и мощност/тегло е по-голямо от това на тир-а.
Поради това престанете да говорите за олекотяването, като за способ който увеличава мощността!
Не съм експерт по моторите но съм карал 156 2.0Т.S. и ако го сравняваме с 166 2.5 разликата във вървежа е минимална. Разходите наистина са по-ниски. Лично на мен обаче повече ми допада шестака и си трая за разходите. Тъкмо да отслабна малко от икономиите
А като цяло V6 при алфата от доста години не е конкурентен като динамика мотор. В момента дори една тъпа Skoda Octavia 1.8TSI би докарала стокова динамиката на 166 3.0. Какво остава за спортните модификации на по-премиум брандовете. Но що се отнася до удоволствието от шофирането могат да му стъпят на малкия пръст. Имах възможността да карам за кратко Ауди А7 с декларирано ускорение 0-100 за 5.2 сек. Ми колата е комфортна и лепи за седалката, но можеш да заспиш докато ускоряваш или летиш с нея. Никаква емоция, освен лукс и комфорт.
Ако искаш бегачка изобщо не си взимай Алфа.
Ако искаш да се кефиш съм сигурен, че която и да избереш от изброените, ще получиш това, което търсиш.
Есо правилно казва че този метод не прави двигателя по мощен Верно имаш повече коне на гумите но за сметка на нещо По тази логика и по малки гуми = коне Верно е но не мисля че това е идеята
Нямат общо двете сравнения.
Ако караш с по-малки гуми, все едно караш на по-ниска предавка. Ще ускориш по-бързо но ще стигнеш по-ниска максимална скорост.
Когато намалиш диаметъра на шайбата на КВ, намаляваш енергията която се изразходва за задвижването на аксесоарите (климатик, помпа...) .
Наистина, двигателя не става по-мощен, но достигат повече коне до гумите.
Това е и една от причините новите коли да ги правят с електрически рейки.
Само дадох съвет на автора, че ако иска икономична градска кола - да търси 2ка твинспарк и да слага газ. Ще има кеф, гарантирам.
Ако искаш шестак и можеш да си го позволиш, няма лошо, но търси 3.0 или 3.2. Най-малкия мотор никога не си е заслужавал. Има разходите като на големите, но няма динамиката.
А 2.0 турбо не съм карал, но съм карал доста други ретро-турбо варели и според мен не са приятни, щото са много лагави и не реагират при подаване на газ. Цялата автомобилна индустрия от 30 години се бори с тоя лаг и при новите коли вече са го изчистили горе-долу, но при старите е зле.
И по мое мнение 166 не ти трябва щом караш предимно градско. Особено като имаш 159, 166 е подобна, голяма кола за дълъг път.
Окачването на 156/147/гт изобщо не е толкова слабо колкото го изкарват.
Тук нещо се преплетоха нещата При олекотяване имаме този ефект но колегата dhtj пише за промени по агрегати отнемащи от енергията на двигателя В този случай би трябвало да има повече коне
---------- Post added at 23:10 ---------- Previous post was at 23:08 ----------
Когато алтернаторът бъде развъртян до обороти при които напрежението достигне горната си граница, регулаторът намалява тока на възбуждане и така съпротивителния момент, който алтернаторът оказва на ремъка не расте с оборотите и остава само този в лагерите, който няма как да е съществен.
Компресорът е с променлив работен обем, което означава, че с увеличаване на оборотите, ходът на буталата намалява и поради това неговият съпротивителен момент също не е пропорционален на оборотите.
Единствено с това за хидравличната помпа съм склонен да се съглася, но чак пък да се получи нещо осезаемо като разлика в мощността...........
Мисля че начина на работа на диностендовете е такъв, че и намаляването на теглото на въртящите се части(маховици, трансмисия) се измерва като увеличена мощност на колелата.
Мисля че начина на работа на диностендовете е такъв, че и намаляването на теглото на въртящите се части(маховици, трансмисия) се измерва като увеличена мощност на колелата.
Аз на времето така си играх с едно китайски кросче .. вдигащо едвам 65км/ч .. намалих пиньона отзад с 18 зъба , не усетих разлика в ускорението скоростта нараства с 15км/ч .. от 10’ минах на 12-ка и скоростта достигна 90 .. предния пиньон го намалих с 2 зъба .. 100 но вече започна да заиграва мощността във високите обороти и не можеше да държи крайния ресурс на двигателя .. омекотих маховика с друг който на електронния кантар показа 94 грама по-малко реших че с това доста ще по добре нещата .. уви.. тръгваше от място доста по добре изправяше се на всяка предавка вече но крайния резултат беше спад на максималната скорост за сметка на големия разход .. с 1 карбуратор + маркуча от резервоара минавах около 3 километра .. след това харчеше по един карбуратор на километър .. правил съм си тестове с такива неща .. НР го смятам за удачни при автомобилите .. на мотора щеше да ми отреже кракът като излетя приннапън .. при кола предполагам че ще разцепи купето ... много се разводни темата ... има начини да се лъже мотора .. аз лично с алфата съм тествал Пауър бокс .. за качва се на мястото на дебитомера и лъже еку-то че колата дърпа студен поток от въздух и така карах колата да пръска повече гориво от там и турбото надува повече за да вкара достатъчно въздух .. и така реално приключих с едно каре и старото турбо .. хибридното е сложено по принуда докато си намеря нормална турбинка 1749va ... и като цяло не искам да се занимавам с такива изгъзици .. най-културното нещо е ре-мап майстора ми е казвал че най-много обича италианските автомобили защото нещата се случват бързо от към работа без демонтаж на екуто.. докато при повечето немски се започвал и чип .. като цяло атмосферка не ми трябва .. имаме си едно пасатче Б3 1.8 90 и асматиков мерц 2.2 д .. алфата беше допълнение към колекцията .. а колкото до туин спарка не съм чувал добри отзиви .. като цяло комшията ми имаше такава и не беше доволен .. но той си е аграрен човек и от Ладата не беше доволен ... туин спарка ако не се лъжа е по скъп за газифициране от “нормалните” мотори .. това е второто нещо което ме спира да си взема туин Спарк .. определено ще е в6 но въпросът е какъв .. все още ме гъделичка да е 2.0-та турбо .. именно че ще е прашинка на пътя .. поне така ми се струва
.. като цяло комшията ми имаше такава и не беше доволен .. но той си е аграрен човек и от Ладата не беше доволен ... туин спарка ако не се лъжа е по скъп за газифициране от “нормалните” мотори .. това е второто нещо което ме спира да си взема туин Спарк ..а
Щом си си решил шестак - взимай, няма лошо.
Няма да те навивам за спарк, само искам да разсея заблудите и съмненията.
Газова за спарк струва точно толкова колкото газова за всеки друг обикновен 4 цилиндров атмосферен мотор. Тоест - най-евтиния вариант за ГИ изобщо.
Даже няма нужда и от обд.
За турбо моторите е малко по-скъпа газовата. За шестаците също, защото ти трябват две рейки, а не една.
Comment